PROJE PERSONELİ

PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ: Uzman Psikolojik Danışman Merve KOÇER
Kısa Özgeçmiş: 
2005 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünde başladığı lisans dönemini yatay geçiş yaparak 2009 yılında Uludağ Üniversitesinde tamamlamıştır. Tezli yüksek lisansını Dokuz Eylül Üniversitesinde yaparak yüksek lisans tezinde 12-14 yaş dönemi çocuklarıyla çalışmış olup dönem özellikleri konusunda pedagojik bilgiye sahiptir. MEB tarafından özel yetenekliler üzerine yazılmış onların gelişimi, öğretmen eğitimi ve ebeveyn programları konusunda 3 farklı kitapta yazarlık yapmış, özel yetenekliler ve psikolojik danışmanlık alanlarında yayınlanmış 6 adet bildirisi bulunmaktadır. Ayrıca MEB Özel Yeteneklileri Geliştirme Dairesinin yapmış olduğu etkinlik yazma, BİLSEM öğrenci seçim kriterleri belirleme gibi 9 adet çalıştayda yer almıştır.  Mesleki gelişimini desteklemek amacıyla kendi alanında 34 farklı eğitim, sempozyuma katılmış olup ayrıca MEB tarafından hizmetiçi eğitim kapsamında  açılan 19 kursta da eğitim görevlisi olarak öğretmenlere yönelik olarak yetişkin eğitimi yapmış bulunmaktadır. Bağımlılık, özel eğitim, özel yetenekliler ve psikososyal destek konularında eğitici eğitimi yeterliliklerine sahiptir. Yaptığı eğitimlerde ısınma oyunları, drama, grup koordinasyonuna yönelik eğitsel oyunlar gibi öğretim tekniklerini kullanmaktadır. Eğitimde drama teknikleri, okul temelli çalışmalarda mindfulness, sanatın okul hayatı içinde etkin kullanımı gibi almış olduğu eğitimlerle de  kendi yapmış olduğu çalışmaları zenginleştirmektedir. 2023 Eğitimi vizyon geliştirme çalıştayında yer almıştır. Kocaeli Çocuk ve Gençlik Sempozyumu hazırlama komisyonunda yer almıştır. Daha önce çeşitli TÜBİTAK 4004 projelerinde uzman/araştırmacı, eğitmen ve katılımcı olarak da yer almış, UNİCEF destekli projelere katılarak psikososyal destek programı, çocuk işçiliği ile mücadele, okullarda devamsızlığın önlenmesi gibi konularda eğitimler almıştır.  TÜBİTAK 50.Liselerarası Öğrenci Proje Yarışmasında İstanbul Asya Bölge Sergisi yarı finalde danışmanlığını yaptığı Psikoloji alanından proje ile öğrencisiyle beraber yer almıştır. MEB'in düzenlediği eğitime katılarak 2013 yılından beri ekolojik okur-yazar olup 2018 yılı itibariyle de TEMA Vakfı gönüllüsüdür. Ayrıca yüzme, kayak, tenis, trekking gibi doğa sporlarıyla ilgilenmektedir. 2009 yılından beri MEB’e bağlı çeşitli kurumlarda çalışmış olup 2015 yılından beri İzmit Bilim ve Sanat Merkezi’nde Uzman Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen olarak görev yapmakta, aynı zamanda Türkiye bilim ve sanat merkezlerindeki tüm rehber öğretmenlerin koordinatör komisyonunda yer almaktadır.


Uzman/Araştırmacı: Belma KARANLIK TUNA
Kısa Özgeçmiş: 
Lisans öğrenimini Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği’nden 2003 yılında mezun olarak tamamlamıştır. Yüksek lisans öğrenimini Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Bölümünü tamamlayarak Bilim Uzmanı ünvanı alarak mezun olmuştur. Lisans öğrenimi esnasında 2001-2003 yılları arasında Süleyman Demirel Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Enformatik Bölüm Başkanlığında çalışmıştır. 2003-2005 yılları arasında SDÜ Senirkent MYO ve SDÜ Selehattin Karasoy MYO Bilgisayar Programcılığı Bölümlerinde Algortima ve Bilgisayar Ağları dersleri vermiştir. 2003 yılında MEB’da öğretmen olarak göreve başlayarak çeşitli okullarda bilişim teknolojileri öğretmeni ve bilgisayar alan şefi olarak çalışmıştır. 2008 yılında MEB kurum içi sınavla Bilim ve Sanat Merkezlerine öğretmen alımı sürecindeki sıvanı kazanarak BİLSEM öğretmeni olma hakkı kazanmıştır. AB Comenius “Sports and arts” konulu Projesi Türkiye Yürütücülüğü yaparak İsveçte görevli olarak bulunmuştur: Certificateof Attendance Projectmeeting in The Comenius School Project SWEDEN (23-26 Ekim 2005). CERN Türk Öğretmen Çalıştayına katılmaya hak kazanarak CERN Bilim insanları tarafından ileri fizik dersleri alarak eğitim sonunda CERN tarafından Bilim Elçisi ilan edilmiştir. (Cenevre-İsviçre, 2019) TÜBİTAK 4006 proje sergilerinde bilişim Teknolojileri alanında proje yapan öğrencilere danışmanlık yapmıştır(2017,2018,2019). “Kocaeli’ nde Sanayi ve Doğanın Kardeşliği” adlı TÜBİTAK 4004 projesinde uzman olarak görev almıştır (2018). “Körfez Bilim Şenliği” adlı TÜBİTAK 4007 projesinde Maker Atölye Lideri olarak görev almıştır(2018). “Üstün Yeteneklilerde Küresel Yaklaşımlara Evet” adlı TÜBİTAK 4005 projesinde katılımcı olarak yer almıştır(2018). “Disiplinler Arası Öğretmen Akademisi” adlı TÜBİTAK 4005 projesinde katılımcı olarak yer almış olup, proje sürecinde hazırladığı etkinlik, proje sonucunda oluşturulan e-kitapta yer alarak yayınlanmıştır(2019). Hacettepe Üniversitesi bünyesinde yürütülen ‘Tersyüz Öğrenme Modeli Yoluyla Sürdürülebilir Gelişme odaklı Eğitim (SGE)’ başlıklı TÜBİTAK 4005  projede katılımcı olarak yer almıştır. . 2023 Eğitim vizyonu kapsamında Bilişim programlarını geliştirme çalıştayında yer almış, Kocaeli ilindeki öğretmenlere etkinlik temelli  bilişim etkinlikleri uygulamaları semineri vermiştir. TÜBİTAK 4004, 4006, TÜBİTAK 4007 projelerinde eğitmenliği/atölye liderliği bulunmaktadır. Halen İzmit Bilim Ve Sanat Merkezi Bilişim etkinlik uygulamalarını yürütmekte, aynı zamanda Türkiye bilim ve sanat merkezlerindeki tüm bilişim öğretmenlerinin koordinatör komisyonunda yer almaktadır.10 senedir ve halen özel yetenekli öğrencilerle beraber çalışmaktadır.


Uzman/Araştırmacı: Prof. Dr. Şerife IŞIK
Kısa Özgeçmiş: 

1996 yılında Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’ndan mezun olmuştur. Eskişehir RAM ve Ankara Barmek İlköğretim Okulunda psikolojik danışman olarak çalışmıştır. Böylelikle bugün hem teoriyi hem de uygulamayı bilen bir akademisyendir. Gazi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından 2000 yılında bilim uzmanlığı, 2005 yılında ise doktora derecesini almıştır. 1999 yılından itibaren Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda araştırma görevliliğiyle başlayan IŞIK, bugün profesör olarak  birçok derse hocalık, teze danışmanlık yapmaktadır. Çalışma alanları; pozitif psikoloji, okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ve kapsamlı rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanmasıdır. Sosyal duygusal öğrenme konusu da pozitif psikoloji içerisindeki konulardan birisidir. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği üyesi olan Dr. Işık, çok sayıda dergide hakemlik yapmaktadır. Alanda yayınlanmış pek çok yayını bulunan Dr. Işık, “Üniversite Gençliğinin Problem Alanları ve Yardım Arama Davranışları: Üniversite Düzeyinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Örgüt ve Hizmet Modelinin Geliştirilmesi”, “Çocuk Suçlularında Pozitif Gelişim, Yılmaz Ve Psikolojik İyi Oluş Kaynaklarının İncelenmesi”, “Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi”, “Geleceğin Bilim İnsanları İçin Uygulamalı Bilim Okulu” başlıklı bazı TUBİTAK destekli projelerde araştırmacı olarak görev almıştır. Sosyal duygusal öğrenmenin kuramsal çatışını oluşturan pozitif psikoloji alanında çalışan IŞIK, bu konuyla ilgili etkinlik kitaplarına editörlük yapmıştır. Özel yetenekli öğrencilerle çalışmasa da MEB tarafından hazırlanan Özel yetenekli çocuğum var Ebeveyn eğitim programına da editörlük yapmıştır.
Uzman/Araştırmacı: Doç. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Kısa Özgeçmiş: 
Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü mezunu olup yüksek lisansını ve doktorasını Kocaeli Üniversitesi Fizik Bölümünde tamamlamıştır. Doçentliğini ise fen eğitiminden almıştır. Akademisyen olmadan önce okulda çalışmış, öğrencilerle çalışmaya dair okul deneyimi vardır.  Şu an Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümünde görev yapmaktadır. Hakemli dergilerde Ulusal ve Uluslararası 35makalesi, 50 adet bildirisi bulunmaktadır. Kendisi birçok yüksek lisans öğrencisi yetiştirmiş olup çok sayıda hakemli dergide editörlük ve hakemlik görevlerini yerine getirmiştir. Ayrıca Daha önceki yıllarda üçü TÜBİTAK Bilim Toplum projelerinde , biri Kocaeli Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP)  olmak üzere  4 yürütücülük yapmıştır., Ayrıca 2, TÜBİTAK projesinde ve bir BAP projesinde olmak üzere 3 projede uzman,  4 TÜBİTAK projesinde eğitmen olarak görev almıştır. 2011-2014 yılları arasında ise Kocaeli Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeler (BAP) Birimi Komisyonu Üyeliği yapmıştır. Kendisine TÜBİTAK tarafından 4 adet yayın teşvik ödülü verilmiştir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TÜBİTAK 4004 sadece doğa eğitimi değil, aynı zamanda bir bilim okuludur